?מה אנו יכולים ללמוד מהילדים שלנו

הרבה! למרות שרוב הזמן הילדים עושים לנו חיים קשים, אך ילדים הם מלאכים קטנים שמלמדים אותנו בדרכם המון על איך אנו יכולים לשפר את החיים שלנו. נכון רוב הזמן אין להם שום מושג מה הם עושים, אבל בזכות חוסר הידע הזה הם מאפשרים לנו לחקור דברים ששכחנו במשך הזמן כמבוגרים


כנראה שזאת הסיבה למה אנו קוראים להם "מתנה מהשמיים". הם מאפשרים לנו לשפר את חיינו, לראות את הדברים הפשוטים והטובים בחיים, ולקבל כל יום בחיוך. בזמן שאני צופה בילדים שלי אני מסוגלת לראות בדרך חדשה את החיים עצמם. הנה מספר דוגמאות לכוונתי:

איזה יום היום?
בכל יום הילד מתעורר, וזה יום חדש בשבילו, עולם חדש לחקור.
הסקרנות לגלות דברים חדשים, ההתלהבות והאנרגיה להתחיל יום חדש בשביל ילד היא פשוט עוצרת נשימה.

אנו המבוגרים נראה כאילו אבדנו את האנרגיה הזאת, הסקרנות והתלהבות. זאת אחת הדוגמאות למה כדאי לנו מאוד ללמוד מהילדים שלנו, כדי להפוך את החיים שלנו לטובים יותר.
להתחיל כל יום בחיוך יכול לשנות לגמרי את הדרך שבה אנו עושים דברים במהלך היום.
בפעם הבאה שאתם מתעוררים פשוט חשבו על עצמכם כילדים בני 5, והיום שלכם יתחיל טוב יותר, עם חיוך ואנרגיה חדשה של התלהבות שתחודש בכל בפעם שתלכו לישון.
זהו יום חדש, ועולם חדש. חקרו את האפשרויות.

האם אני יכול לעשות זאת בדרך שלי?
לפעמים הדרך לעשות דברים היא הדרך לעשות זאת שונה. האם אי פעם ראיתם ילד בן 3 מנסה ועושה דברים? זה שונה לא? אני לא בטוחה מה עובר במוחו של ילד בן 3 אך בדרך כלל הם משיגים את מה שהם רוצים, ובדרך כלל בגלל הם בחרו בדרך שאנו המבוגרים מהססים לבחור בה.

לפעמים לשבור את הכללים עוזר. המושג "אל תטלטל את הספינה" לא חל על הילדים וזאת כי הם תמיד מוכנים לטלטל את הספינה בניסיון לעשות דברים. אנו המבוגרים כל כך דואגים לעשות את הדברים בדרך מאוד מסוימת, ואז אנו נוטים לשכוח שיש דרכים אחרות לעשות זאת. למדו מהילדים שבשבילם לשבור את הכללים הוא דבר יום יומי.
השיגו את מבוקשכם, עשו זאת בדרך יעילה וללא אפקטים שליליים.

האם הגענו כבר?
זאת בטח אחת השאלות המציקות ביותר שילדים שואלים כאשר נוסעים לאן שהוא, אבל יש דרך אחרת להסתכל על זה. מה גורם לילד לשאול את השאלה הזאת פעם אחר פעם כאשר נוסעים לסבתא וסבא או להופעת ילדים? זה הלהט, הרצון, הסקרנות למה שיכול להיות שונה מהפעם הקודמת.

אנו צריכים לשאול את השאלות האלה בעצמנו מידי פעם. האם הגענו כבר? זה יכול להיות עסקים שאנו רוצים להתחיל או פרויקט שנרצה לסיים, אבל איך בדיוק נגיע לשם? התשובה נמצאת אצלכם ורק אצלכם. בפעם הבאה שתתחילו להרגיש נוחות מסוימת בזירה העסקית שלכם, פשוט שאלו את עצמכם – "האם הגעתי כבר?" אם לא, נסו דרך אחרת, גישה חדשה וטלטלו את הספינה והשיגו את המטרה שלכם מהר יותר.

תקני לי את זה
בפעם הבאה שאתם מניחים את ידכם על ראשכם ומערערים למה אתם לא יכולים לקבל את מה שאתם רוצים, זכרו מה שבדיוק עכשיו אמרתם לילדכם. בכל פעם שחלפתם ליד חנות צעצועים, ילדכם צעק "אימא, תקני לי את זה" ואת אמרת לו "לא" ומה הילד עושה? הוא יושב על הרצפה, אולי בוכה קצת לכמה דקות ואז פשוט שוכח.

למרות שיש הרבה דברים שהיינו רוצים להשיג, כמו בית בלי משכנתא, רכב חדש ומפואר ועוד...
זה לא בהכרח אומר שאנו ראויים או זקוקים לזה. אנו לא תמיד מקבלים את מה שאנו רוצים. החיים ממשיכים ומעברים דף על עוד יום. אז תפסיקו לחשוב על מה שאין לכם והתרכזו במה שיש לכם. זכרו את ילדכם שישב בעגלת התינוק ובכה כמה דקות קודם, הוא עכשיו מחייך ומשחק בצעצוע שהביא איתו מהבית. אנו צריכים להבין שלא תמיד אפשר להשיג הכל, ילד לומד זאת מהר מאיתנו ואנו צריכים ללמוד זאת מהם. זה מעגל!

באדיבות / Ritu Pant Lifehack

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה