להחזיק בתשובה / אבישי אביטל

בס"ד
למען ה' ולהאדיר את שמו יתברך

הרבה אנשים יכולים לטעות בכך שיחשבו שלחזור בתשובה הכוונה היא רק לשינוי המראה החיצוני - לחבוש כיפה ללבוש ציצית או לקיים טקסים ולשמור מצוות

חזרתי בתשובה עכשיו מה?
לרוב בעלי התשובה התהליך דומה, ואל לנו להישבר, להפך הקושי בלהחזיק בתשובה הוא ההוכחה לכולנו כי רק עכשיו אנחנו בכיוון הנכון.
בעברי שמעתי משפט מאוד נכון הממחיש את המצב "החיים הם כמו לרכב על אופניים ברגע שקל לך אתה בירידה ושקשה אתה בעלייה" (רוחנית כמובן).

מי שלא קופץ למים לא מתרטב
ההחלטה לחזור בתשובה היא החלק הקל אם נתמקד לרגע בתהליך הראשוני אכן הוא מספק לזמן קצר, א. עילוי רוחני ב. הרגשה נפלאה ו-ג. רצון להזמין את כולם להצטרף.

מה שבאמת קשה הוא להחזיק בתשובה
אי-אפשר שלא להעריך בעל תשובה הבוחר לחזור לשורשיו היהודיים באמצע חייו, להחזיק בבורא עולם, למרות כל הסיבות ה"הגיוניות" להישאר "חופשי" מעול התורה והמצוות.

הרבה אנשים יכולים לטעות בכך שיחשבו שלחזור בתשובה הכוונה היא רק לשינוי המראה החיצוני - לחבוש כיפה ללבוש ציצית או לקיים טקסים ולשמור מצוות. בעלי תשובה ותיקים יודעים כי התהליך האמיתי הוא פנימי, ארוך, בוגר ואחראי עד לסוף הימים.

מדובר בשינוי גדול וקיצוני (בגיל מבוגר בדרך כלל), חבל שנעשה אותו ונפספס את מטרתו האמיתית של השם יתברך, והיא לעזור לנו להיות בני-אדם טובים יותר הן למקום והן לבני-אדם בסביבתנו.

מייד לאחר ההחלטה בעלי התשובה ומשפחותיהם מתחילים תהליך ארוך ומספק, שאין שני לו והמטרה להתחבר מחדש להשם יתברך – אבינו שבשמים.

חשוב לזכור מספר דברים:
א. סבלנות - זה שאתה זכית "לראות" את השם יתברך והנהגתו בעולם, זה לא אומר שהסובבים אותך גם זכו או רוצים "לראות".

ב. שפוט לכף זכות - השתדל לראות תמיד את הפן החיובי בכל דבר ובכל אדם. בעלי תשובה נוטים לצייר בעיני רוחם תמונה לא מציאותית, כשמדובר בדתיים מלידה וכאשר הם נפגשים עם העולם הדתי ישנה קצת אכזבה.

זכור כי עד עתה אותם דתיים עבדו את השם במשך שנים לאורך כל חייהם ובאופן שוטף, למרות כל הקשיים מסביבם. ואנו בעלי התשובה רק עכשיו מתחילים, התקופה הראשונה אינה נחשבת לנו כי אנו זוכים לעזרה צמודה מהשם יתברך.

חכה קצת, עד לאחר שההתלהבות הראשונה תעבור רק אז תוכל לראות את התמונה המציאותית של עובדי השם. אותם יראי שמיים האמיתיים המחזיקים באבינו שבשמיים ללא תרוצים אפילו אם חלקם אינם מושלמים. השם יתברך אוהב את המתמידים לאורך זמן, אפילו אם עבודתם אינה מושלמת.

ג. "נאה דורש נאה מקיים" - זה שאתה מרגיש צורך עז להציל יהודים נוספים לא נותן לך סמכות רבנית ל"הרביץ" תורה למשפחה, לחברים, לשותפים לעבודה ועוד...

הסיבה היא מאוד פשוטה אין לך עדיין את הידע הנחוץ לענות על שאלות שיעלו ושוב חזרנו לסעיף הראשון – סבלנות. "בעל תשובה מתייצב בדעת תורה ובדרך המצוות רק לאחר כ-7 שנים".

נכון ורצוי, להפנות כל מי שמתעניין וחפץ לדעת על הדת היהודית לגדולי הדור ומגידי השיעורים, שהשם יתברך חנן אותם במעלות הפרונטאליות, ויכולות ההסברה, הם ידעו לעשות זאת טוב.

ד. המשפחה קודם – מה יעזור לך לחזק אנשים בחוץ בזמן שבבית אשתך קורסת מהנטל של הטיפול בילדים וניהול העניינים השוטפים. הבית הפרטי שלנו הוא מקום מצוין לגמילות חסדים.

ה. "שבע יפול צדיק וקם" - זכור שגם בעלי תשובה ותיקים עדין נלחמים בעבודת השם וזאת הדרך ליפול אבל יותר חשוב לדעת לקום. אל תתייאש תמשיך...

היום לא מחר כן. תתחזק לדעת שכולנו כך. יום מצליחים ויום פחות אבל ממשיכים ולא מוותרים זאת בדיוק עבודת השם.

בדור שלנו (עיקבא דמשיחה) כדי להיות צדיק נראה כי צריך להישאר בבית ולא לצאת כלל, אך לנו בעלי התשובה אין את ההטבה הזאת, אנו חייבים להמשיך בשיגרת חיינו, כלומר לצאת לעבוד ובמקביל לקבוע עיתים להתורה, תפילה וקיום המצוות. במקום שקיים קושי בעבודת הקב"ה, דע כי שם השכר הגדול לעתיד לבוא.

ב-30 שנה האחרונות חזרו בתשובה למעלה ממליון יהודים, לא היה עוד דור כזה בכל ההיסטוריה.

מי ייתן שהשם יתברך יחזק אתכם לעבוד אותו בשמחה ובלבב שלם.

קישורים נוספים:
"תשובה שלמה" - דרכים לתשובה מאוזנת, ספר לקריאה מקוונת עבור בעלי תשובה.

2 תגובות:

  1. מאמר מענין מאוד.

    צריך לדעת שלחזור בתשובה זה פשוט להתחרט על המעשים שעשינו הלא טובים ולתקן אותם זו חזרה בתשובה, לכן מי שקלקל יהיה צריך לתקן ולא שייך אם זה קשה הוא קל תלוי באותו אדם והמדות שלו מי שפחות מקולקל יהיה לו יותר קל. זה 1.

    2. להיות יהודי זה מתנה (בן של מלך)לכן מי שמבין את זה יהיה שמח ויעבוד את ה' בקלות ושמחה לא משנה אם 7 שנים הוא 100 שנה.

    3.לעלות בדרגות של עבודת ה' זה זמן, וכך יותר ברור שיש השגחה וכמובן לא ראיתי צדיק נעזב. אז עבודת ה' זה לא רק להתמיד ועד שיבוא גואל, יש גם סיפוק והנה וכמובן רואה גם פרות בעולם הזה.

    אז החוזר בתשובה כמובן שקודם יחזיר את עצמו ורק אחר כך יפנה לאחרים.

    ואין צורך להתיאש כלל על ענין המשך עבודת ה'

    השבמחק

חפש בבלוג זה